Szkolenia
Stowarzyszenie Powiatów i Gmin Dorzecza Bzury
Stowarzyszenie Powiatów i Gmin Dorzecza Bzury Maria Kowalik zapraszają na szkolenie pt.:
„PODATEK VAT W GMINACH W 2017 I W 2018 R. – KOREKTA ROCZNA I WIELOLETNIA.
ZMIANY PO WPROWADZENIU CENTRALIZACJI - WAŻNE OBSZARY ZWIĄZANE Z ROZLICZENIEM PODATKU WYMAGAJĄCE ZWRÓCENIA UWAGI”,
zaplanowane w terminie 15 lutego 2018 r. tj. czwartek, w godzinach 9:00 – 14:00 w Centrum Konferencyjno – Szkoleniowym „SZKIEŁKA” w Łowiczu, ul. Św. Floriana 11.
Cel szkolenia: minął rok od obowiązkowej centralizacji rozliczeń podatkowych w zakresie podatku od towarów i usług. Jednostki samorządu terytorialnego czeka duże wyzwanie związane z dokonaniem rocznej korekty odliczenia podatku VAT. Korekta może objąć nie tylko podatek VAT odliczony w trakcie 2017 r., ale również podatek VAT odliczony w latach wcześniejszych przy realizacji inwestycji (w tym również inwestycji finansowanych ze środków unijnych). W niektórych przypadkach może się to wiązać z koniecznością zwrotu wcześniej otrzymanych środków. Być może takie skutki podatkowe ma centralizacja rozliczeń podatkowych JST i jej jednostek organizacyjnych – przykładowo JST dokonała odliczania w 100% z tytułu realizacji inwestycji, oddanej w dzierżawę swojej jednostce lub zakładowi budżetowemu, po centralizacji ten stan faktyczny obowiązkowo ulega zmianie, takich i innych stanów faktycznych w JST może być wiele. Dodatkowa komplikacja spowodowana jest kilkukrotną zmianą przepisów ustawy VAT w obszarze odliczeń podatku naliczonego, które również mają istotny wpływ na wysokość kwot podatku naliczonego podlegających odliczeniu.
Proponowane szkolenie ma na celu zwrócenie uwagi na wszystkie możliwe przypadki mogące wystąpić w poszczególnych JST, przekazanie wiedzy, która pozwoli na przeanalizowanie stanów faktycznych, występujących w danej JST i dokonanie poprawnych korekt podatku VAT.
Szkolenie adresowane jest do: skarbników gmin/miast i powiatów, głównych księgowych i księgowych, pracowników księgowości stosujących na bieżąco przepisy prawa podatkowego, dyrektorów finansowych i ekonomicznych, pracowników służb finansowo-księgowych, a także do innych osób odpowiedzialnych za prawidłowe stosowanie przepisów podatkowych.
Wybór i opracowanie materiałów pomocniczych oraz prowadzenie szkolenia - Maria Kowalik, posiada wieloletnie doświadczenie pracy w Urzędzie Skarbowym i Izbie Skarbowej na wielu stanowiskach kierowniczych, w tym również na stanowisku Naczelnika Urzędu Skarbowego i Kierownika Oddziału VAT w Izbie Skarbowej; Członek Samorządowego Kolegium Odwoławczego; jest uprawniona do zasiadania w Radach Nadzorczych Spółek Skarbu Państwa. Praktyk podatkowy z zakresu procedury postępowania podatkowego, podatku od towarów i usług, podatku dochodowego od osób fizycznych, podatku dochodowego od osób prawnych, egzekucji administracyjnej, prawa karno-skarbowego, finansów publicznych, dyscypliny finansów publicznych. Zajmowała się kontrolą i orzecznictwem w I i II instancji – prowadziła kontrole, postępowania podatkowe, wydawała decyzje administracyjne i uczestniczyła w postępowaniach sądowych; uczestniczyła jako ekspert w audycjach radiowych i telewizyjnych, współpracowała z mediami w przygotowaniu artykułów prasowych na tematy podatkowe. Prowadzi wykłady na Forach Skarbników, Forach Radców Prawnych, Forach Instytucji Kultury.
Metody szkoleniowe:
Wykłady, dyskusja z uczestnikami, odpowiedzi na pytania.
Świadczenia dodatkowe:
Autorskie materiały szkoleniowe, Zaświadczenie o ukończeniu seminarium, serwis kawowy, obiad.
ul. Świętojańska 1, 99-400 Łowicz
tel./ fax 46 837 53 20,
tel. 46 838 12 54, 535 416 648, 797 862 009
spigdb@bzura.pl