Szkolenia
Stowarzyszenie Powiatów i Gmin Dorzecza Bzury
Stowarzyszenie Powiatów i Gmin Dorzecza Bzury oraz
Teresa Krawczyk zapraszają na szkolenie pt.:
„INWENTARYZACJA MAJĄTKU I ŹRÓDEŁ FINANSOWANIA
W JEDNOSTKACH SEKTORA FINANSÓW PUBLICZNYCH,
ZE SZCZEGÓLNYM UWZGLĘDNIENIEM
JEDNOSTEK OŚWIATOWYCH I INSTYTUCJI KULTURY”,
zaplanowane w terminie 10 października 2022 r. tj. poniedziałek, w godzinach
9:00–14:00 w Łowiczu, sala konferencyjna Hotelu Eco, ul. Podrzeczna 22.
Cel szkolenia: bardzo ważnym zagadnieniem, z którym na co dzień borykają się pracownicy zarówno działów księgowości, jak i pracownicy, którym powierzono gospodarowanie mieniem, jest prowadzenie właściwych ewidencji, prawidłowa klasyfikacja majątku i ich przyporządkowanie, ulepszenia, remonty, wycofanie składników z ewidencji, likwidacja oraz inwentaryzacja. Błędy, które wynikają z niewłaściwego przyporządkowania oraz uchybienia w zakresie rachunkowości środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych, inwestycji dość często wynikają z niedostosowania przepisów wewnętrznych do obowiązujących regulacji ustawowych – ustawy o finansach publicznych, ustawy o rachunkowości, KSR Nr-2, KSR Nr-11, KŚT 2016, rozporządzeń.
Inwentaryzacja w jednostkach oświatowych jest szczególna ze względu na ogromną ilość środków trwałych, pozostałych środków trwałych oraz majątku znajdującego się na ewidencji pozabilansowej. Jej specyfika wynika również z właściwej organizacji pracy, nie powodującej dezorganizacji normalnego funkcjonowania jednostki. Duże wątpliwości budzi również inwentaryzacja w przypadku obsługi księgowej realizowanej przez Centrum Usług Wspólnych i odpowiedzialności za jej przeprowadzenie.
Instytucje kultury, tak jak każda inna jednostka gospodarcza, muszą rzetelnie i jasno przedstawiać swoją sytuację majątkową i finansową oraz wynik finansowy. Obowiązek rzetelności wynika z tego, że dane ujmowane w sprawozdaniu finansowym muszą być zgodne ze stanem faktycznym aktywów i pasywów. Celem szkolenia jest zdobycie praktycznych informacji, jak przygotować się przeprowadzić i rozliczyć inwentaryzację, uwzględniając specyfikę instytucji kultury.
Szkolenie dotyczące przedstawionych zagadnień ma w sposób praktyczny przybliżyć Państwu obowiązujące uregulowania prawne po zmianach przepisów, a tym samym pomóc w praktycznym ich stosowaniu.
Szkolenie skierowane jest do: kierowników jednostek oświatowych i CUW-ów, pracowników merytorycznych i finansowych uczestniczących w procesie inwentaryzacji w jednostkach oświatowych i jednostkach obsługujących, członków zespołów inwentaryzacyjnych oraz księgowych i pracowników odpowiedzialnych za przeprowadzenie i rozliczenie inwentaryzacji w Instytucjach Kultury.
Wybór i opracowanie materiałów pomocniczych oraz prowadzenie szkolenia - Teresa Krawczyk - wykładowca wyższych uczelni, wieloletni praktyk administracji skarbowej, w tym Naczelnik Urzędu Skarbowego, główna księgowa jednostek sektora finansów publicznych i spółek, autor i współautor kilkudziesięciu pozycji książkowych, oraz publikacji o tematyce rachunkowej, podatkowej, finansów publicznych. Prowadząca jest znanym i cenionym szkoleniowcem z zakresu tematyki podatkowej, finansów publicznych i rachunkowości, szkoląca zarówno pracowników jednostek organizacyjnych sektora finansów państwowych i samorządowych, również pracowników RIO, NIK, Ministerstw i innych ważnych Urzędów państwowych i samorządowych.
Metody szkoleniowe:
Wykłady, dyskusja z uczestnikami, odpowiedzi na pytania.
Świadczenia dodatkowe:
Autorskie materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej - załączniki: zarządzenia dotyczące gospodarki majątkiem, instrukcja inwentaryzacyjna oraz dokumentacja związana z inwentaryzacją – zarządzenia, protokoły, zestawienia, oświadczenia, Zaświadczenie o ukończeniu seminarium, serwis kawowy, obiad.
ul. Świętojańska 1, 99-400 Łowicz
tel./ fax 46 837 53 20,
tel. 46 838 12 54, 535 416 648, 797 862 009
spigdb@bzura.pl