Szkolenia
Stowarzyszenie Powiatów i Gmin Dorzecza Bzury
Stowarzyszenie Powiatów i Gmin Dorzecza Bzury oraz
Teresa Krawczyk zapraszają na szkolenie pt.:
„INWENTARYZACJA MAJĄTKU I ŹRÓDEŁ FINANSOWANIA W JEDNOSTKACH SEKTORA FINANSÓW PUBLICZNYCH ZA 2019 R. - PO ZMIANACH PRZEPISÓW”,
zaplanowane w terminie 20 grudnia 2019 r. tj. piątek, w godzinach
9:00–14:00 w Łowiczu, sala konferencyjna Hotelu Eco, ul. Podrzeczna 22.
Cel szkolenia: bardzo ważnym zagadnieniem, z którym na co dzień borykają się pracownicy zarówno działów księgowości, jak i pracownicy, którym powierzono gospodarowanie mieniem, jest prowadzenie właściwych ewidencji, prawidłowa klasyfikacja majątku i ich przyporządkowanie, ulepszenia, remonty, wycofanie składników z ewidencji, likwidacja oraz inwentaryzacja. Błędy, które wynikają z niewłaściwego przyporządkowania oraz uchybienia w zakresie rachunkowości środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych, inwestycji dość często wynikają z niedostosowania przepisów wewnętrznych do obowiązujących regulacji ustawowych: ustawy o finansach publicznych, ustawy o rachunkowości, KSR Nr-2, KSR Nr-11, KŚT 2016, rozporządzeń.
Szkolenie dotyczące przedstawionych zagadnień ma w sposób praktyczny przybliżyć Państwu obowiązujące uregulowania prawne po zmianach przepisów, a tym samym pomóc w praktycznym ich stosowaniu.
Szkolenie adresowane jest do: pracowników JST, pionów finansowo - księgowych instytucji sektora finansów publicznych oraz pracowników merytorycznych odpowiedzialnych za prawidłowe przyporządkowanie bądź nadzór nad wydatkami budżetowymi i gospodarowanie mieniem jednostki.
Wybór i opracowanie materiałów pomocniczych oraz prowadzenie szkolenia - Teresa Krawczyk - wykładowca wyższych uczelni, wieloletni praktyk administracji skarbowej, w tym Naczelnik Urzędu Skarbowego, główna księgowa jednostek sektora finansów publicznych i spółek, autor pozycji książkowych, w tym: „Środki trwałe oraz wartości niematerialne i prawne w jednostkach sektora finansów publicznych”(2011), „Rachunkowość, ewidencje księgowe oraz sprawozdawczość budżetowa w rozliczeniach podatku VAT po centralizacji - z przykładami księgowań”(2016), „Plan kont 2018 - Zmiany w rachunkowości budżetowej Komentarz dla jednostek i zakładów budżetowych”(2017), „Środki trwałe, oraz wartości niematerialne i prawne w jednostkach sektora finansów publicznych”(2018 r.), „Dokumentacja wewnętrzna w jednostkach sektora finansów publicznych” – red. P. Walczak - Rozdział X. „Mechanizm podzielonej płatności (split payment) w jednostkach samorządu terytorialnego” (2018), „Vademecum głównego księgowego jednostki finansów publicznych (2018): Rozdział VI. Środki trwałe wysokocenne i niskocenne w jednostkach sektora finansów publicznych z uwzględnieniem KSR 11, Rozdział VIII. Mechanizm podzielonej płatności w jednostkach samorządu terytorialnego, „Sprawozdania i deklaracje w instytucjach kultury” (2018), „Dokumentacja wewnętrzna w jednostkach sektora finansów publicznych – red. P. Walczak (2019): Część IV. Dokumentacja związana z gospodarowaniem składnikami majątku. Część VI. Dokumentacja polityki rachunkowości. Część VII. Dokumentacja podatkowa (w tym: Rozdział I. Instrukcja odliczania podatku od towarów i usług na podstawie prewspółczynnika. Rozdział II. Instrukcja odliczania podatku naliczonego na podstawie proporcji. Rozdział III. Mechanizm podzielonej płatności w jednostkach finansów publicznych), „Dokumentacja wewnętrzna w instytucjach kultury” red. T. Krawczyk (2019) oraz wiele publikacji książkowych o tematyce rachunkowej, podatkowej, finansów publicznych. Prowadząca jest znanym i cenionym szkoleniowcem z zakresu tematyki podatkowej, finansów publicznych i rachunkowości.
Metody szkoleniowe:
Wykłady, dyskusja z uczestnikami, odpowiedzi na pytania.
Świadczenia dodatkowe:
Autorskie materiały szkoleniowe, Zaświadczenie o ukończeniu seminarium, serwis kawowy, obiad.
PROGRAM RAMOWY SZKOLENIA
I. WPROWADZENIE DO TEMATU SZKOLENIA
1. Przekazanie majątku jednostkom organizacyjnym sektora finansów publicznych - po zmianach (której instytucji?, jaka forma?) - błędy w przekazywaniu majątku.
2. Środki trwałe wysoko i nisko cenne, wartości niematerialne i prawne - źródła ich finansowania oraz ujęcie i ich ewidencja - po zmianach przepisów:
1) problemy z ewidencją (czy komputer nabyty za 7000 zł – księgować jako materiał – czy jako środek trwały? jakie paragrafy?),
2) różnice pomiędzy płaszczyzną paragrafową a płaszczyzną sprawozdawczości finansowej.
3. Klasyfikacja i ewidencja środków trwałych i pozostałych środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych, materiałów:
1) syntetyczna;
2) analityczna;
3) pozabilansowa;
4) regulacje w polityce rachunkowości;
5) miejsce i technika prowadzenia ewidencji.
4. Wycena składników majątkowych jednostki: określenie ceny nabycia, kosztu wytworzenia, wartości godziwej oraz trwałej utraty wartości.
5. Wycena bilansowa aktywów i pasywów.
6. Ulepszenia, modernizacja i remont własnych i obcych składników.
7. Środki trwałe w budowie (inwestycje).
II. INWENTARYZACJA ŚRODKÓW TRWAŁYCH, WARTOŚCI NIEMATERIALNYCH I PRAWNYCH ORAZ INWESTYCJI - RODZAJE, TERMINY, METODY, ORGANIZACJA I DOKUMENTACJA (W ZAŁĄCZENIU WZORY) -
Z UWZGLĘDNIENIEM KŚT 2016, KSR NR 2 I KSR NR 11
1. Cele i przedmiot inwentaryzacji.
2. Terminy i częstotliwość inwentaryzacji.
3. Metody inwentaryzacji (spis z natury, potwierdzenie sald, weryfikacja….).
4. Przygotowanie obszarów inwentaryzacji.
5. Podział obowiązków oraz kompetencje w zakresie inwentaryzacji (kierownika jednostki, głównego księgowego, członków komisji inwentaryzacyjnej, członków zespołów spisowych….).
6. Etapy prac inwentaryzacyjnych.
7. Dokumentacja inwentaryzacyjna (instrukcja inwentaryzacyjna, zarządzenie kierownika jednostki, arkusze spisu z natury, skontrum zbiorów bibliotecznych, oświadczenia o odpowiedzialności materialnej, sprawozdanie z przebiegu spisu z natury, protokoły, zestawienia ….).
8. Różnice inwentaryzacyjne.
UWAGA!!!
Szanowni Państwo,
w związku z awarią strony internetowej, proszę o kontakt w celu pobrania karty zgłoszenia.
Przepraszam za urtudnienia.
tel. 46/838 12 54, 535 41 66 48
e-mail: e.felczynska@bzura.pl spigdb@bzura.pl
ul. Świętojańska 1, 99-400 Łowicz
tel./ fax 46 837 53 20,
tel. 46 838 12 54, 535 416 648, 797 862 009
spigdb@bzura.pl